یـــاس کبــــــــــــــــود
وبلاک شخصی جـــــــواد همتی
درباره وبلاگ


دستم بوی گل می داد مرا به حکم چیدن گل محکوم کردند نگفتند که شاید گلی کاشته باشم !!!
آخرین مطالب
نويسندگان
در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) مطرح شد؛

مردم کسی را ترجیح دهند که زمینه ساز عزت برای آینده انقلاب و کشور باشد (۱۳۹۲/۰۳/۰۶ - ۱۳:۲۲)

همزمان با ایام سالروز فتح خرمشهر، صبح امروز (دوشنبه) مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین (ع) با حضور حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان، با حضور بر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند.
فرمانده کل قوا سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین جانبازان حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم...

منبع :پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری



ادامه مطلب ...
شنبه 11 خرداد 1392برچسب:, :: 15:5 :: نويسنده : مدیر وب
تصاویر/ پشت صحنه اولین مناظره انتخاباتی

اولین مناظره انتخاباتی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان روز گذشته برگزار شد.

خبرگزاری فارس: تصاویر/ پشت صحنه اولین مناظره انتخاباتی

خبرگزاری فارس

، اولین مناظره انتخاباتی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان روز گذشته با حضور تمام نامزدهای انتخاباتی در ساختمان معاونت سیما برگزار شد.

 

در ادامه می‌توانید تصاویر پشت صحنه این مناظره را مشاهده کنید.

 

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 1 خرداد 1392برچسب:, :: 15:51 :: نويسنده : مدیر وب

نظر رهبری درباره آنهایی كه رد صلاحیت شدند

سایت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب بخشی از سخنان ایشان درباره رد صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری را بازخوانی کرد.

«اين را من اعلام ميكنم، همه‌ى افراد بدانند؛ اينهائى كه رد صلاحيت ميشوند، لزوماً آدمهاى بى‌صلاحيتى نيستند. اينجور خيال نشود كه حالا چون فلانی در انتخابات رد صلاحيت شد، پس ديگر بكلى از صلاحيت ساقط است؛ نه، طبق قانون، در انتخابات نميتواند به عنوان نامزد شركت كند، اما ممكن است مقامى كه او را رد صلاحيت كرده، اشتباه كرده باشد. ممكن است براى اين كار صلاحيت نداشته باشد، اما صلاحيتهاى فراوان ديگرى داشته باشد. اينجور نباشد كه اگر كسى رد صلاحيت شد، اين معنايش اين باشد كه او ديگر از هستى ساقط شد؛ نه، صلاحيتهاى گوناگون ديگرى وجود دارد.» ۹۰/۱۱/۱۴

 

نامه دختر امام خمینی به رهبری در پی ردصلاحیت هاشمی

در پی اعلام اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، زهرا مصطفوی فرزند امام خمینی طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری درخواست کرد که در تصمیم شورای نگهبان تجدید نظر شود.

به گزارش ایسنا، متن کامل این نامه بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

حضور محترم مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی آقای خامنه‌ای مدظله‌العالی

با عرض سلام و ارادت کامل؛



ادامه مطلب ...
وزارت کشور اسامی نهایی نامزدهای احراز صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان را اعلام کرد.
http://multimedia.mehrnews.com/Larg1/1392/03/01/IMG16132119.jpg

اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان به شرح زیر است:

1- سعید جلیلی

2- غلامعلی حداد عادل

3- محسن رضایی

4- حسن روحانی

5- محمدرضا عارف

6- محمد غرضی

7- محمدباقر قالیباف

8- علی اکبر ولایتی

صبح امروز؛
رهبر معظم انقلاب صبح امروز(شنبه) با حضور در مصلی امام خمینی(ره) از نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران بازدید كردند.
به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران به نقل از khamenei.ir حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب صبح امروز(شنبه) با حضور در مصلی امام خمینی(ره) از نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران بازدید كردند.

در این بازدید دو و نیم ساعته که سيد محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رهبر معظم انقلاب را همراهی می‌کرد، غرفه‌داران و برخی ناشران حاضر در نمایشگاه توضیحاتی در خصوص تازه‌های نشر و فعالیت‌های صورت‌گرفته در عرصه چاپ کتاب بیان کردند.
مقام معظم رهبري با بيان اينكه امروز يكى از خطرناك‌‌ترين چيزهائى كه نهضت بيدارى اسلامى را تهديد ميكند، اختلاف‌‌افكنى و تبديل اين نهضت‌ها به معارضه‌‌هاى خونين فرقه‌‌اى و مذهبى و قومى و ملّى است، اظهار داشتند: آنها كه قدرت يكپارچه‌‌ اسلامى را مانع هدف‌هاى خبيث خود مي‌دانند، دامن‌‌ زدن به اختلاف‌ها در درون امت اسلامى را آسانترين راه براى مقصود شيطانى خود يافته‌‌اند و تفاوت‌هاى نظرى در فقه و كلام و تاريخ و حديث را - كه طبيعى و اجتناب‌‌ناپذير است - دستاويز تكفير و خونريزى و فتنه و فساد ساخته‌‌اند.
به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران؛ سخنرانی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای پيش از ظهر امروز در اجلاس جهانی «علمای امت و بیداری اسلامی» در تهران انجام شد.

متن بیانات رهبر انقلاب اسلامی به‌ اين شرح است:


ادامه مطلب ...
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی درپی درگذشت فقیه بزرگوار آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا رضوانی رحمة‌الله علیه، پیام تسلیتی صادر کردند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر معظم انقلاب اسلامی درپی درگذشت فقیه بزرگوار آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا رضوانی رحمة الله علیه، پیام تسلیتی صادر کردند.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت فقیه بزرگوار آیت‌الله آقای حاج شیخ غلامرضا رضوانی رحمة‌الله علیه را به بازماندگان محترم و به همه ارادتمندان و شاگردان ایشان تسلیت میگویم. این عالم جلیل از شاگردان مورد اعتماد حضرت امام خمینی و متکفل مسئولیتهایی از جمله در شورای نگهبان بودند و خدمات ایشان در تعامل با دستگاهها برای تبیین نظرات فقهی شورای نگهبان مشمول عنایت و قبول حضرت احدیت و موجب رضوان الهی است، ان شاالله.
از خداوند متعال علو درجات این روحانی عالیمقام را مسألت مینمایم.
سید علی خامنه ای
31/فروردین/1392

در شب شهادت ریحانه ی رسول، حضرت زهرای بتول سلام الله علیها مراسم عزاداریِ دخت گرامی پیامبر اسلام، با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان کشور در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم پر فیض، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی و آقای سعید حدادیان در سوگ شهادت بانوی عصمت و طهارت سخنرانی و مدیحه سرایی کردند. این مراسم که از 22 فروردین شروع شده است تا دوشنبه 26 فروردین 1392 در حسینیه امام خمینی(ره) ادامه خواهد داشت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, :: 20:29 :: نويسنده : مدیر وب

            

سالروز شهادت فاطمه زهرا تسلیت باد

پاسخ های آیت الله مکارم شیرازی

به سوالاتی در مورد ایام فاطمیه

 

أیام سوگواری و عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) روزهای حرمت نهادن به مقام و جایگاه دردانه رسول الله (ص) است.

به گزارش پایگاه بین المللی همکاریهای خبری شیعه (شفقنا) به نقل از خبرآنلاین ، حضرت آیت الله مکارم شیرازی به سوال هایی درباره برگزاری مراسم عقد و عروسی، حدود ایام فاطمیه و هم چنین تعبیر سیده النساء العالمین برای حضرت زهرا (س)، پاسخ گفته است.

متن این پرسش و پاسخ ها را بخوانید.

تاریخ شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در منابع

سوال: اینکه سه دهه فاطمیه داریم آیا بر اساس سند های شیعی می باشد یا خیر؟ آیا اینکه می گویند دهه فاطمیه 45 روزه ای نداریم چقدر صحت دارد؟ معیار شروع دهه فاطمیه چه زمانی است؟ قبل از شهادت یا بعد از روز شهادت شروع می شود؟

پاسخ: در مورد سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) دو روایت است یکی اینکه ایشان 75 روز بعد از رحلت پیغمبر اکرم (ص) به شهادت رسیدند که می شود 13 جمادی الاول و دیگری اینکه 95 روز بعد از رحلت پیغمبر به شهادت رسیدند که می شود 3 جمادی الثانی و طول این 20 روز را ایام فاطمیه نامیده اند.

حدود ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)


سوال: احتراماً محدوده دو دهه فاطمیه را بیان فرمایید و همچنین برگزاری مراسم جشن عقد و عروسی و امثال آن در این مدت چگونه است؟

پاسخ: سه روز 13 و 14 و 15 جمادی الاول و سه روز 1 و 2 و 3 جمادی الثانی بنابر معمول به «فاطمیه» اختصاص دارد ولی در بین این دو برگزاری مراسم عقد و عروسی (با رعایت تمام موازین شرعی) مانعی ندارد.

تعبیر سیده النساء العالمین برای حضرت زهرا (س)

سوال: چرا ما حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را سیده النساء العالمین میدانیم؟ چرا که در قرآن از او نامی نیامده است در حالیکه در قرآن از حضرت مریم به این عنوان یاد شده است و ما او را منحصر به زمان خودش می دانیم؟

پاسخ: این تعبیر در برخی از روایات آمده است و سوره هل أتی و کوثر در واقع در شأن آن بزرگوار است و همچنین آیه تطهیر و مباهله.

یک شنبه 11 فروردين 1392برچسب:, :: 13:32 :: نويسنده : مدیر وب

بازخوانی پیام‌های نوروزی رهبر معظم انقلاب از سال ۶۹ تا ۹۱

 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین دقایق آغاز سال نو، در پیامی به ملت شریف ایران، با تشریح اوضاع مهم «سال قبل»، چارچوب كلی و افق پیش روی ملت و مسئولان جمهوری اسلامی را در سال پیش رو، ترسیم می‌كنند

 

بخش‌هایی از پیام‌های نوروزی ایشان از سال ۶۹تا ۹۱را در زیر می‌خوانید:



ادامه مطلب ...
دست‌اندركاران برگزاری سفرهای نوروزی ساعتی پیش با رهبر معظم انقلاب اسلامي دیدار كردند.
به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران به نقل از khamenei.ir حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (شنبه) در دیدار جمعی از دست‌اندرکاران سفرها و خدمات نوروزی، ضمن قدردانی فراوان از عواملِ دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف دست‌اندرکار سفرهای نوروزی، تأکید کردند: همه دستگاه‌های مسئول باید تلاش کنند تا سوانح و حوادث سفرهای نوروزی به حداقل ممکن برسد.

 
مطالب مرتبط :


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 10 اسفند 1391برچسب:سیر , بوی بد , دهان , :: 13:8 :: نويسنده : مدیر وب

بوی سیر و راه‌هایی برای خلاصی از آن

چای به خصوص چای سبز و چای نعنایی حاوی پلی فنول است که به کاهش ترکیبات فرار گوگرد کمک می کند. پس نوشیدن چای را همراه یا پس از مصرف سیر امتحان کنید و تاثیر آن را مشاهده کنید.
در سراسر جهان بسیاری از سرآشپزها و افرادی که با سلامت انسان‌ها سروکار دارند عاشق سیر هستند. سیر می‌تواند طعم منحصر به فردی به وعده‌های غذایی ما ببخشد و بخاطر خاصیت آنتی اکسیدانی‌ای که دارد، برای قلب بسیار مفید باشد.
متاسفانه سیر با وجود خواص بسیاری که یدک می‌کشد و طعم مطبوعی که به غذا می‌دهد، بوی بسیار ناخوشایندی دارد. در این مطلب می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا سیر نفس ما را بدبو می‌کند و چگونه می‌توانیم از شر آن خلاص شویم.

علت بوی بد سیر چیست؟...
 


ادامه مطلب ...
جمعه 4 اسفند 1391برچسب:کشتی , تبریک , رهبر, پیام تبریک رهبر به کشتی , :: 22:55 :: نويسنده : مدیر وب

 

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امشب (جمعه) با صدور پيامي قهرمانی مقتدرانه ی تیم ملی کشتی آزاد ایران...

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, :: 21:48 :: نويسنده : مدیر وب
پيام تسليت رهبر معظم انقلاب در پی ارتحال آیت‌الله خوشوقت؛
رهبر معظم انقلاب اسلامي طي پيامي، ارتحال عالم رباني و معلم اخلاق، آيت‌الله خوشوقت را تسليت گفتند.
به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه‌ اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري ، در پی ارتحال آیت‌الله آقای حاج شیخ عزیز الله خوشوقت، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی، درگذشت آن عالم عامل ربانی و سالک الی‌الله را مصیبتی اندوه‌بار برای آشنایانِ رتبه‌ی معنوی آن بزرگوار و ثلمه‌ای بزرگ برای شاگردان و مستفیدان محضر پر فیض آن عارف‌بالله خواندند و این مصیبت را به خانواده مکرّم و فرزندان محترم و وابستگان و ارادتمندان ایشان تسلیت گفتند.

متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:

با تأسف و اندوه فراوان خبر رحلت عالم ربانی، سالک الی‌الله و عارف‌بالله مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ عزیزالله خوشوقت رضوان‌الله علیه را دریافت کردم. عمری با برکت، سرشار از معنویت و تهذیب، و گامهای پیوسته در سلوک الی‌الله، همراه با مجاهدتی کم‌نظیر در تربیت نفوس مستعد و دلهای مشتاق، خلاصه‌ای از زندگینامه‌ی این روحانی مهذّب و این معلّم اخلاق و معرفت است.

بی‌شک فقدان این شخصیت ممتاز، برای آشنایانِ رتبه‌ی معنوی آن بزرگوار مصیبتی اندوه‌بار و برای شاگردان و مستفیدان محضر پر فیض او ثلمه‌ای بزرگ است. اینجانب تسلیت صمیمانه‌ی خود را به خانواده‌ی مکرّم و فرزندان محترم و دیگر وابستگان و به همه‌ی ارادتمندان ایشان معروض می‌دارم و علوّ درجات و شمول رحمت حق و حشر با اولیاء الله را برای روح مطهرشان از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

سید علی خامنه‌ای
2/ اسفند ماه/ سال 91
سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:پیکان , :: 21:36 :: نويسنده : مدیر وب

 طرح جدید پیکان؟!

 صراط نیوز:

عکس: طرح جدید پیکان؟!


ادامه مطلب ...
به همت ستاد بازسازي عتبات عاليات و عوامل كارگاه ساخت ضريح جديد و توليت آستان مقدس امام حسين عليه السلام با راه اندازي كارگاه جابجايي ضريح مطهر(ع) علميات تعويض ضريح جديد آغاز شد.



















 
موضوعات
پيوندها


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 117
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 2030
بازدید ماه : 3148
بازدید کل : 279950
تعداد مطالب : 201
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 1