یـــاس کبــــــــــــــــود
وبلاک شخصی جـــــــواد همتی
درباره وبلاگ


دستم بوی گل می داد مرا به حکم چیدن گل محکوم کردند نگفتند که شاید گلی کاشته باشم !!!
آخرین مطالب
نويسندگان

 

بهترین دعا از دیدگاه مقام معظم رهبری چیست؟

تهران- پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای یادداشتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مناجات شعبانیه منتشر كردكه معظم له در تاریخ 1/10/69 نوشته اند.

به گزارش ایرنا از این پایگاه اطلاع رسانی، متن كامل یادداشت رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مناجات شعبانیه به شرح زیر است:



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:, :: 1:0 :: نويسنده : مدیر وب
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در سلسله جلسات درسهایی از قرآن خاطره ای از دوران جوانی خود بازگو کردند.

به گزارش افکارنیوز به نقل از برنا، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در سلسله جلسات درسهایی از قرآن با عنوان «انفاق و كمک به دیگران»گفت:



ادامه مطلب ...
حجت‌الاسلام محسن قرائتی با انتقاد از برخی کارها که به تدبر در قرآن کمک نمی کند گفت:اینکه کسی آیة‌الکرسی را روی دانه برنج می‌نویسد، یا اینکه کسی دیگر قرآن 40 تُنی را نوشته است، در کجای اسلام است؟ آیا واقعا این کار دعوت و تدبر به قرآن است؟

منبع :پايگاه خبری افکارنيوز

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 30 خرداد 1391برچسب:, :: 1:4 :: نويسنده : مدیر وب

دندان درد از آن دردهايي است که واقعاً تحملش سخت است؛ به خصوص که شب‌ها خواب و آرامش را از انسان سلب کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در واقع شايد بشود گفت درد دندان جزء بدترين دردهاي غير قابل تحملراست كه وقتي گريبانگيرمان شود، حاضر هستيم هر كاري براي خلاصي از آن کنيم.چه بسا در اين مواقع دسترسي به پزشك هم امكان پذير نباشد يا اگر به پزشك كشيك شب دسترسي داشته باشيم نهايت آن به دست آوردن چند مسکن است که بدون دکتر هم مي‌توان آنرا از داروخانه خريد. به نظر شما چه کارهاي ديگري براي تسکين دندان درد مي‌توان کرد؟ در ابتدا به اين سوال پاسخ مي‌دهيم که:
 



ادامه مطلب ...

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس در حالي از طرح پارلمان براي اخذ ماليات‌هاي تصاعدي و سنگين از مالکين واحدهاي خالي از سکنه خبر داد که در گزارشي به بررسي وضعيت اخذ اين نوع ماليات در برخي کشورهاي جهان پرداختيم.
 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 30 خرداد 1391برچسب:مذاکرات,1+5,مسکو,جلیلی, :: 1:29 :: نويسنده : مدیر وب
روز نخست نشست هسته ای ایران و گروه 1+5 در مسكو با حاشیه ها و شنیده های جالبی همچون تاخیر در آغاز مذاكرات و مجزا بودن محل حضور رسانه های خبری از تیم های مذاكره كننده همراه بود.
 
به گزارش جهان به نقل از  ایرنا، دور نخست مذاكرات هسته ای ایران و 1+5 با


ادامه مطلب ...
دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:, :: 15:11 :: نويسنده : مدیر وب

سالروز تجلى انوار الهى، نزول والاترین نعمت پروردگار بر بشریت، طلوع خورشید درخشان خاتمیت بر آسمان نبوت، بعثت اشرف موجودات، خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفى(صلى الله علیه وآله) بر همه مسلمانان مبارك باد.



 

 


 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:جوان,قرآن,, :: 15:9 :: نويسنده : مدیر وب

قرآن کریم هر چند به شکل واضح و مستقیم به موضوع جوان اشاره نکرده اما ...



ادامه مطلب ...
امام علی (ع) می‌فرماید: ایستاده آب ننوشید، چرا که درد بی‌درمان آورد، مگر اینکه خدای عزوجل بهبودی بخشد! امام صادق (ع) نیز آدابی برای نوشیدن بیان و عنوان می‌کنند هر که آن‌ها را رعایت کند خداوند او را مستحق بهشت می‌کند.

 

 

 


ادامه مطلب ...
دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:, :: 1:12 :: نويسنده : مدیر وب
رييس‌جمهور با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تا درباره مسئله غني سازي 20 درصد به عنوان موضوعي براي گفتگو و همكاري مذاكره كند، اظهار داشت: اعتمادسازي موضوعي دوطرفه است و بايد ديد كه طرف مذاكرات هسته اي ايران در نقطه مقابل چه مي‌كند و اگر قدم مثبتي در اين زمينه برداشته شود، ما هميشه آماده همكاري بوده و هستيم و اميدوارم در مذاكرات مسكو قدم‌هاي خوبي برداشته شود.
 
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، دكتر محمود احمدي‌نژاد در گفتگو با روزنامه فرانكفورتر آلمان در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه با توجه به پيچيده تر شدن اوضاع در سوريه، جمهوري اسلامي ايران چه نقشي در بهبود اوضاع اين کشور مي تواند داشته باشد، گفت:


ادامه مطلب ...
 
حجت الاسلام روح الله بیگی نماینده اصولگرای مردم میاندوآب ، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی)، گفت: مردم آگاه و بصیرند و اینبار منتخبین ملت نیز هوشیار هستند و مقابل هر انحرافی خواهند ایستاد و دربرابر قانون گریزی ها و عدم تمکین برخی مسئولین به قانون واکنش نشان خواهند داد.
وی افزود: بر سر قولی که به مردم دادیم ، هستیم و سعی می کنیم از ارزش های اسلامی دفاع کنیم ؛ باید کنکاش و بحث عمیقی انجام شود و در طول یک ماه آتی وضع استیضاح وزیر کار درباره تصدی گری آقای مرتضوی به جمع بندی نهایی خواهیم برسد و طی این یک ماه البته خیلی چیزها روشن می شود. در بحث فساد های مالی قوه قضاییه خیلی خوب ورود داشت و اولویت برخورد باید در برخورد با نمایندگان خاطی و دولتی ها باشد و برخورد قاطعی با افراد متخلف شود.


بیگی در خاتمه گفت:قضات ما عادل هستند و حتی اگر افراد متخلف در راس امور باشند با آنها برخورد قاطع می شود، باید امانت دار خوبی می بودند و اگر در امانت خیانت کردند باید به مجازات برسند؛ مجلس خوب و دولت خوب کشور را سامان می بخشد و دولت و مجلس فاسد کشور را به فساد می کشد.

 


 

 
 
آفتاب: گرانی میوه و به خصوص میوه‌های مورد توجه کودکان بیداد می‌کند.
شنبه 27 خرداد 1391برچسب:, :: 14:34 :: نويسنده : مدیر وب

حجت‌الاسلام قرائتی به دلیل کثرت اشتغالات از ریاست ستاد احیای زکات استعفا کرد و حجت‌الاسلام حسن عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی جایگزین وی شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی که این روزها در حال آماده‌سازی برنامه‌های درس‌هایی از قرآن برای ماه مبارک رمضان است،



ادامه مطلب ...
شنبه 27 خرداد 1391برچسب:, :: 14:24 :: نويسنده : مدیر وب

مهر: همواره این سؤال برای بسیاری مطرح می شود که چرا دختران امام کاظم(ع) بر خلاف تأکید پیامبر(ص) ازدواج نکردند، اما باید گفت که بر اساس مستنداتی که ارائه می شود این مسئله شایعه پراکنی بیش نیست و حقیقت چیز دیگری است که در پی می آید.

 
 



ادامه مطلب ...
جمعه 26 خرداد 1391برچسب:, :: 19:4 :: نويسنده : مدیر وب
مهاجم جوان تیم ملی که برای پیوستن به پرسپولیس با مسئولان این باشگاه به توافق رسیده است آخرین سهمیه لیگ برتری این تیم خواهد بود.
 
به گزارش گل، کریم انصاری‌فرد به عنوان بخشی از مبلغ قراردادش با پرسپولیس یک دستگاه خودروی B.M.W مدل X6 از این باشگاه دریافت کرد.
مهاجم جوان تیم ملی که برای پیوستن به پرسپولیس با مسئولان این باشگاه به توافق رسیده است آخرین سهمیه لیگ برتری این تیم خواهد بود. او از استقلال، سپاهان و تراکتورسازی هم پیشنهاد داشت اما در نهایت با سرخپوشان تهران به توافق رسید.

 رقم دقیق قرارداد کریم با پرسپولیسی‌ها هنوز فاش نشده اما این اتومبیل گرانقیمت بخشی از توافق مالی او با باشگاه جدیدش خواهد بود. البته توقع نداشته باشید که مسئولان پرسپولیس این خبر را تایید کنند. آن‌ها هنوز پرسپولیسی شدن این مهاجم را هم رسما تایید نکرده‌اند.
 
منبع :

 

چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, :: 19:5 :: نويسنده : مدیر وب
رئیس و نمایندگان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.


 

نمایندگان تشریح کردند:

تعیین خط مشی حرکت مجلس نهم در دیدار با رهبر معظم انقلاب

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تشکیل مجلسی پویا و زنده، توجه نمایندگان به سلامت سیاسی، اخلاقی و مالی، اتحاد و انسجام قوا، تصویب قوانین شفاف و کارآمد و رعایت مسائل اخلاقی در مجلس را از مهم‌ترین تاکیدات رهبر معظم انقلاب به نمایندگان دور نهم مجلس برشمردند.
 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان مجلس که صبح امروز چهارشنبه ۲۴ خردادماه با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند با حکیمانه خواندن فرمایشات رهبر انقلاب تاکید کردند که ایشان با توصیه‌های خود خط ‌مشی‌های اساسی مجلس نهم را برای نمایندگان تبیین کردند.

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:, :: 18:3 :: نويسنده : مدیر وب

انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در جلسه عصر امروز (سه‌شنبه) برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی عصر امروز برگزار شد.

نام کامل اعضای هیأت رئیسه دوازده کمیسیون به شرح زیر است:

۱ ـ کمیسیون آموزش و تحقیقات

در نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات، محمد‌مهدی زاهدی رئیس کمیسیون، جواد هروی و علی‌اصغر زارعی نواب رئیس، عباس مقتدایی سخنگو، علیرضا سلیمی و قاسم جعفری نیز به عنوان دبیران این کمیسیون مجلس برگزیده شدند.

۲ ـ کمیسیون اجتماعی

همچنین اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، عبدالرضا عزیزی را به عنوان رئیس و حسین طلا و فرج‌الله عارفی را به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه این کمیسیون برگزیدند.

محمداسماعیل سعیدی و عباس قائدرحمت نیز به عنوان دبیران اول و دوم کمیسیون اجتماعی انتخاب شدند. سیدامیرحسین قاض‌زاده هم سخنگوی این کمیسیون شد.

۳ ـ کمیسیون اقتصادی

اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس نهم نیز برای یک سال با انتخاب اعضای این کمیسیون انتخاب شدند که بر این اساس، ارسلان فتحی‌پور به عنوان رئیس، روح‌الله بیگی به عنوان نایب رئیس اول، محمدرضا پورابراهیمی به عنوان نایب رئیس دوم، محمد علیپور به عنوان سخنگو، سعید اربابی‌‌ به عنوان دبیر اول و ابراهیم نکو به عنوان دبیر دوم این کمیسیون برگزیده شدند.

۴ ـ کمیسیون انرژی

اعضای کمیسیون انرژی مجلس ‌نیز با تشکیل جلسه‌ای سیدمسعود میرکاظمی، نماینده مردم تهران را به عنوان رئیس انتخاب کردند.

همچنین ناصر سودانی به عنوان نائب رئیس اول، علی مروی نائب رئیس دوم، حسین امیری خانکانی به عنوان سخنگو و سیدحسین دهدشتی به عنوان دبیر اول و وحید احمدی به عنوان دبیر دوم این کمیسیون برگزیده شدند.

۵ ـ کمیسیون برنامه و بودجه

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دیگر کمیسیونی بود که ‌با تشکیل جلسه‌ای غلامرضا مصباحی‌مقدم، نماینده مردم تهران را به عنوان رئیس این کمیسیون برگزید.

در این نشست، غلامرضا تاج‌گردون به عنوان نائب رئیس اول، هادی قوامی نائب رئیس دوم، غلامرضا کاتب به عنوان سخنگو، غلامرضا اسدالهی به عنوان دبیر اول و محمد سقایی به عنوان دبیر دوم این کمیسیون انتخاب شدند.

۶ ـ کمیسیون بهداشت و درمان

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز ‌حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان را به عنوان رئیس، علی کائیدی نماینده پلدختر را به عنوان ‌نایب رییس اول، حسن تأمینی نماینده رشت را به عنوان ‌نایب رییس دوم، محمدجواد ‌نظری‌مهر نماینده کردکوی را به عنوان دبیر اول، آریایی‌نژاد را به عنوان دبیر دوم ‌و عباسی‌ نماینده گنبدکاوس‌ را ‌به عنوان سخنگوی کمیسیون بهداشت انتخاب کردند.

۷ ـ کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور

همچنین امیر خجسته به عنوان رئیس، محمدجواد کولیوند به عنوان نائب رئیس اول، رضایی به عنوان نائب رئیس دوم و زارع به عنوان سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی انتخاب شدند.

انتخاب دبیران این کمیسیون نیز به نشست فردا موکول شد.

۸ ـ کمیسیون صنایع و معادن

در جلسه کمیسیون صنایع مجلس نیز رضا رحمانی به عنوان رئیس، عزیز اکبریان و محمدرضا خان‌محمدی به عنوان نواب اول و دوم رئیس، الیاس طاهری و سید محمد بیاتیان به عنوان دبیران اول و دوم هیأت رئیسه و علی عباسپورجانی نیز به عنوان سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزیده شدند.

۹ ـ کمیسیون عمران

اعضای کمیسیون عمران نیز علی‌اکبر آقایی را به عنوان رئیس، محمدرضا رضایی و احمدعلی مقیمی را به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه و حمیدرضا پشنگ و محمدابراهیم محبی را به عنوان دبیران اول و دوم هیأت رئیسه کمیسیون عمران انتخاب کردند.

مهرداد لاهوتی نیز سخنگوی این کمیسیون شد.

۱۰ ـ کمیسیون فرهنگی

در جلسه کمیسیون فرهنگی نیز حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی به عنوان رئیس، حجت‌الاسلام احمد سالک به عنوان نائب رئیس اول، بیژن نوباوه به عنوان نائب رئیس دوم، حجت‌الاسلام طاهری به عنوان سخنگو، لاله افتخاری به عنوان دبیر اول و محمد باقری به عنوان دبیر دوم این کمیسیون انتخاب شدند.

۱۱ ـ کمیسیون قضایی و حقوقی

عصر امروز همچنین اعضای هیأت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نهم با رأی اکثریت اعضا انتخاب شدند که بر این اساس، الهیار ملکشاهی به عنوان رئیس، سید حمیدرضا طباطبایی نائینی به عنوان نائب اول، محمد رزم به عنوان نائب رئیس دوم، محمدعلی اسفنانی به عنوان سخنگو، میرهادی قره سید رومیانی به عنوان دبیر اول و ابوالفضل ابوترابی به عنوان دبیر دوم انتخاب شدند.

۱۲ ـ کمیسیون کشاورزی

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس نیز عباس رجایی را به عنوان رئیس، اسماعیل‌نیا را به عنوان نایب رئیس اول، صالحی‌نسب را به عنوان نایب رئیس دوم، عباس پاپی‌زاده را به عنوان سخنگو، بزرگواری را به عنوان دبیر اول و سادات ابراهیمی را به عنوان دبیر دوم کمیسیون انتخاب کردند.

به گزار‌ش فارس، نشست امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس به دلیل به حد نصاب نرسیدن شمار اعضای حاضر در جلسه، تشکیل نشد و انتخابات هیأت رئیسه این کمیسیون به فردا موکول شد.
 

سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:, :: 1:38 :: نويسنده : مدیر وب

 

اسامی نهایی و رسمی اعضای 14 کمیسیون‌ تخصصی مجلس شورای اسلامی مشخص شد.

به گزارش فارس، اسامی نهایی و رسمی اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:

 

**کمیسیون آموزش و تحقیقات

1-عباس مقتدایی

2-قاسم احمدی لاشکی

3-عبدالوحید فیاضی

4-میر قسمت موسوی اصل

5-اسفندیار اختیاری

6-زهرا طبیب زاده

7- علیرضا منادی

8-علی اصغر زارعی

9-جواد هروی

10- جبار کوچکی نژاد

11- محمود نگهبان سلامی

12-کارن خانلری

13-غلامعلی حداد عادل

14- رضا صابری

15-سید محمود نبویان

16- محمد مهدی زاهدی

17- فرهاد بشیری

18- عطاءالله سلطانی

19-قاسم جعفری

20-مهدی کوچک زاده

21-علیرضا منتظری توکلی

22-ابوالقاسم خسروی

23-سید محمد باقر عبادی

24-حجت‌الله درویش‌پور

25-علیرضا سلیمی

**کمیسیون اجتماعی

1- محسن علیمردانی

2- مهدی عیسی زاده

3- ناصر کاشانی

4- حسین طلا

5- حسین مظفر

6-مجتبی رحماندوست

7- ایرج عبدی

8- عباس قائیدرحمت

9- علیرضا محجوب

10- عبدالرضا مصری

11- عبدالرضا عزیزی

12- عباس صلاحی

13- فرج الله عارفی

14-سید امیر حسین قاضی‌زاده

15-سالار مرادی

16-ضرغام صادقی

17-محمد اسماعیل سعیدی

18-سید محمد مهدی پورفاطمی

19-شهروز افخمی

**کمیسیون افتصادی

1-عبدالکریم رجبی

2-ارسلان فتحی پور

3- سید محمد حسین میرمحمدی

4- مهناز بهمنی

5- محسن صرامی فروشانی

6- محمد علیپور

7-امید کریمیان

8- حمیدرضا خصوصی ثانی

9- عثمان احمدی

10-غلامحسین شیری علی آبادی

12-ایرج ندیمی

13- محمد حسن نژاد

14- محمد حسین حسین زاده بحرینی

15- محمد علی مددی

16- سید جلال یحیی زاده فیروزآبادی

17- محمدرضا پور ابراهیمی داورانی

18- ابراهیم نکو

19- محمد رجایی باغ سیائی

20- محمود شکری

21- ناصر عاشوری قلعه رودخانی

21- عطاءالله حکیمی

22- رحیم زارع

23- روح الله بیگی

24-سعید اربابی

25-سید ناصر موسوی لارگانی

**کمیسیون امنیت ملی ‌و ‌سیاست خارجی

1- سید حسین نقوی حسینی

2- جواد جهانگیرزاد

3- محمدرضا محسنی‌ثانی

4- نوذر شفیعی

5- منصور حقیقت‌پور

6- سید باقری حسینی

7- محمد آشوری

8- عوض حیدرپور

9- حجت‌الله خدایی سوری

10- اسماعیل کوثری

11- حسن کامران

12- فتح‌الله حسینی

13- حسین سبحانی‌نیا

14- محمد صالح جوکار

15- کاظم جلالی

16- علاءالدین بروجردی

17- مهدی سنایی

18- محمد حسن آصفری

19- سید احمدرضا دستغیب

20- هادی شوشتری

21- عباسعلی منصوری

22- احمد شوهانی

23- صفر نعیمی

24- محمد اسماعیلی

25- جواد کریمی قدوسی

26- وحید احمدی

27- مهدی دوات‌گری

28- ابراهیم آقا محمدی

29-احمد بخشایش

**کمیسیون انرژی

1- سید مسعود میرکاظمی

2- جلیل جعفری

3- علی مروی

4- شمس‌الله بهمئی

5- حسین نجابت

6- سید هاشم بنی‌هاشمی

7- جواد سعدون‌زاده

8- موسی احمدی

9- سید موسی موسوی

10- سید حسین ذوالانوار

11- احمد سجادی

12- امیرعباس سلطانی

13- سید مهدی موسوی نژاد

14- نادر فریدونی

15- حسین امیری

16- سید حسین دهدشتی

17- ابراهیم کارخانه

18- سید سعید حیدری

19- ناصر سودانی

20- عبدالله تمیمی

21- عبدالکریم جمیری

22- حبیب آقاجری

23- روبرت بیگلریان

24-محمد سعید انصاری

**کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

1- غلامرضا مصباحی‌مقدم

2- موسی‌الرضا ثروتی

3- محمد علی عبدالله‌زاده

4- محمد مهدی رهبری

5- هادی قوامی

6- محمد قسیم عثمانی

7- احمد توکلی

8- علی‌محمد احمدی

9- رجب رحمانی

10- سید سعید زمانیان دهکردی

11- محمد سقایی

12- جعفر قادری

13- شهباز حسن‌پور

14- سید عبدالکریم هاشمی

15- عیسی امامی

16- رضا عبداللهی

17- الیاس نادران

18- غلامرضا تاجگردون

19- عزت‌الله یوسفیان ملا

20- محمد حسن دوگانی

21- اسماعیل جلیلی

22- غلامرضا اسداللهی

23- احمد امیرآبادی

24- حسین علی حاجی دلیگانی

25- غلامعلی جعفرزاده

26-محمدرضا تابش

27-مقداد نجف نژاد

28-عبدالرضا عزیزی

29-غلامرضا کاتب

**کمیسیون بهداشت و درمان

1- رسول خضری

2- حلیمه عالی

3- حسن تأمینی لیچایی

4- سیامک مره صدق

5-علی‌رضا مرندی

6- علی کائیدی

7- حمیدرضا عزیزی فارسانی

8- شاهین محمد صادقی

9-مراد هاشم‌زهی

10- احمد آریایی نژاد

11- شهلا میرگلوی بیات

12- عابد فتاحی

13- مسعود پزشکیان

14- سلیمان عباسی

15- حسین‌علی شهریاری

16- نعمت‌الله منوچهری

17- عبدالرحمان رستمیان

18- محمد حسین قربانی

19-محمدجواد نظری مهر

**کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور

1-فاطمه آلیا

2-سید محمد حسن ابوترابی فرد

3-علی اردشیر لاریجانی

4-امیر خجسته

5-صید عیسی دارایی

6-محمد ابراهیم رضایی

7-دخیل عباس زارع‌زاده

8-علی‌رضا زاکانی

9-محمد جواد کولیوند

10-سید رمضان شجاعی کیاسری

**کمیسیون صنایع و معادن

1- محسن بیگلری

2- سید هادی حسینی

3- محمد سلیمانی

4- علی علی لو

5- کمال‌الدین پیرموذن

6- عزیز اکبریان

7- حمیدرضا فولادگر

8- داریوش اسماعیلی

9- نادر قاضی‌پور

10- حسین گروسی

11- رضا رحمانی

12- بهروز نعمتی

13- غلام محمد زارعی

14- سید شریف حسینی

15- سید عنایت‌الله هاشمی

16- مهرداد بذرپاش

17- مؤید حسینی صدر

18- محمدرضا خان محمدی

19- الیاس طاهری

20- علی اکبر ناصری

21- روح‌الله عباسپور

22- سید محمد بیاتیان

23- ابوالقاسم جراره

24-الله‌وردی دهقانی

25-رمضانعلی سبحانی فر

26-حسین فتاحی

27-مجید منصوری

**کمیسیون عمران

1-محمدرضا رضایی

2- محمد حسین فرهنگی

3- کمال علی‌پور

4- سید بهلول حسینی

5-عباس فلاحی باباجان

6-حسن خسته بند

7-مجید جلیل سر قلعه

8-سید حسن علوی

9-منصور آرامی

10- حمیدرضا پشنگ

11-یوناتن بت کلیا

12=علی اکبر آقایی

13-سید مهدی هاشمی

14-عبدالکریم حسین‌زاده

<p class="rtejustify" style="text-align: justify; padding-bottom: 0px; line-height: 24px; background-color: rgb(239,248,247); margin: 0px 0px 18px; padding-left: 0px; paddin

یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:, :: 14:33 :: نويسنده : مدیر وب

يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس از تكميل اعضاي اين كميسيون در مجلس نهم خبر داد.

روح‌الله بيگي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: تركيب 23 نفره كميسيون اقتصادي تكميل و تعيين شد.

وي اسامي اعضاي كميسيون اقتصادي را به شرح زير اعلام كرد:

1- عبدالکریم رجبی

2- ارسلان فتحی پور

3- سید محمد حسین میرمحمدی

4- مهناز بهمنی

5- محسن صرامی فروشانی

6- محمد علیپور

7- امید کریمیان

8- حمیدرضا خصوصی ثانی

9- عثمان احمدی

10- غلامحسین شیری علی آبادی

11- ایرج ندیمی

12- محمد حسن نژاد

13- محمد حسین حسین زاده بحرینی

14- محمد علی مددی

15- سید جلال یحیی زاده فیروزآبادی

16- محمدرضا پور ابراهیمی داورانی

17- ابراهیم نکو

18- محمد رجایی باغ سیائی

19- محمود شکری

20- ناصر عاشوری قلعه رودخانی

21- عطاءالله حکیمی

22- رحیم زارع

23- روح الله بیگی ئیلانلو

خبرگزاری ایلنا: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خبر داد.

" محسن رضایی " در نشستی با کهگیلویه و بویراحمدی‌های مقیم تهران تاکید کرد که بطور حتم نامزد یازدهمانتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

وی گفت: 27 تیرماه جاری به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کنم تا بار دیگر با مردم دیارم دیداری داشته باشم.

رضایی افزود: حضورم در انتخابات آتی ریاست جمهوری قطعی است و برای پیروزی در انتخابات شركت خواهم كرد.

این نشست در منزل " دکتر رضایی " در تهران برگزار شد.     

 
در روز 18 رجب سال دهم هجری ابراهیم فرزند رسول خدا(ص) در حالی که هنوز دو سالش تمام نشده بود، دار فانی را وداع گفت و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.
 

به گزارش جهان به نقل از  فارس، پیامبراکرم(ص) دارای دو پسر به نام‌های، عبدالله و قاسم، معروف به طیب و طاهر و چهار دختر به نام‌های زینب، رقیه، ام کلثوم و حضرت فاطمه زهرا(س) بود که همگی از خدیجه کبری(س) بودند و در مکه معظمه دیده به جهان گشودند.

رسول خاتم از همسران دیگر، فرزندی نداشت مگر از «ماریه قبطیه». او از اهالی اسکندریه بود که پس از سفر به حجاز مسلمان و همسر پیامبر شد.

وقتی آثار حمل بر ماریه ظاهر شد، پیغمبر(ص)، ماریه را در میان بستانی که متعلق به پیامبر و در میان قبیله بنی مازن و در نزدیکی مسجد قبا قرار داشت، اسکان دهد، این محل بعدها به نام «مشربه ام ابراهیم» مشهور شد، هم اکنون مشربه ام ابراهیم در دو کیلومتری سمت شرقی مسجد قبا واقع است.

پس از ولادت ابراهیم فرزند رسول خدا در اواخر سال هشتم هجری، یپغمبر در روز هفتم ولادت پسرش، گوسفندی عقیقه کرد.


مزار ابراهیم پسر رسول خدا(ص) 

در همین روز پیامبر خدا(ص) این فرزند را ابراهیم نامید و فرمود: «جبرئیل بر من نازل شد و گفت: السلام علیک یا ابا ابراهیم!

رسول خاتم(ص) فرزندش را بسیار دوست داشت. اما این کودک خردسال و محبوب پیامبر(ص) عمر چندانی نکرد و در کمتر از دو سالگی وفات یافت. وی به مدت یک‌سال و 10 ماه و هشت روز و به روایتی دیگر، یک‌سال و 6 ماه و چند روز زندگی کرد و سپس بیمار شد و در همان بیماری در 18 رجب سال دهم قمری بدرود حیات گفت.

*ابراهیم یا حسین؟

ابن عباس می‌گوید، روزی خدمت رسول اکرم (ص) بودم، فرزندش ابراهیم را روی زانوی چپ و حسین (ع) را روی زانوی راست خود نهاده بود، یک دفعه ابراهیم و یک دفعه حسین (ع) را می‌بوسید، جبرئیل بر رسول خدا (ص) نازل شد، سلام خدا را رسانید و گفت: «خداوند بین این دو فرزند را جمع نخواهد کرد، باید یکی را فدای دیگری کنی». رسول خدا (ص) نگاهی به ابراهیم و حسین (ع) انداخت و گریه کرد و فرمود: «مادر ابراهیم کنیز است که در مرگ او من و مادرش ناراحت می‌شویم؛ ولی مادر حسین (ع) فاطمه است که در نبود او، من و پدر و مادرش ناراحت می‌شویم، ای خدای متعال! من ابراهیم خودم را فدای حسین (ع) می‌کنم».

*پیغمبر در سوگ فرزندش گریان می‌شود

در دقایق آخر عمر وی و آن‌گاه که در حال جدا شدن روح از بدن بود، رسول خدا(ص) در کنار بسترش نشسته بود و در حالی که اشکش به صورتش جاری می‌شد، چنین فرمود: «تدمع العین و یحزن القلب و لانقول الاّ ما یرضی الرّب و انا بک یا ابراهیم لمحزونون»؛ قلبم اندوهناک و چشمم گریان است و چیزی بجز رضای حق نمی‌گویم، ای ابراهیم! اینک در فراقت شدیداً اندوهناکیم (صحیح بخاری ج 1، کتاب الجنائز، حدیث 1241؛ صحیح مسلم، ج 2؛ کتاب الفضائل، ح 2315؛ سنن ابن ماجه، ج 1، کتاب الجنائز، ح 1589؛ سنن ابی داود، ج 2 کتاب الجنائز، باب البکاء علی المیّت، مسند احمد، ج 3، ص 194).

امیرمؤمنان علی بن ابیطالب(ع) به دستور رسول اکرم(ص)، بدن ابراهیم را غسل داد و کفن کرد، آن گاه گروهی از اصحاب پیامبر(ص)، جنازه ابراهیم را تشییع کرده و در قبرستان بقیع به خاک سپردند.

 
بقیع قبل از تخریب 

* آیا رابطه‌ای میان مرگ ابراهیم و خورشید‌گرفتگی وجود داشت؟!

در تاریخ آمده است روزی که ابراهیم فرزند پیامبر درگذشت، آفتاب گرفت، گروهی تصور کردند که آفتاب برای مرگ ابراهیم گرفته است، پیامبراکرم (ص) بر فراز منبر رفت و مردم را از حقیقت امر آگاه ساخت و فرمود: هان! ای مردم! بدانید: «اِنَّ الشَّمسَ وَ القَمَرَ آیتَانِ مِن آیاتِ اللهِ یجرِیانِ بِاَمرِهِ، مُطِیعانِ لَهُ لاینکَسِفانِ لِمَوتِ اَحَدٍ وَ لا لِحَیاتِهِ؛ آفتاب و ماه نشانه‌های قدرت خدا هستند، آنها بر طبق سنن طبیعی و قوانینی که خدا بر آنها مقرر داشته است، در مسیر خاصی می‌گردند، هرگز برای مرگ کسی و یا تولد کسی نمی‌گیرند، بلکه وظیفه شما در موقع کسوف این است که نماز بگزارید». (فروغ ابدیت، ج2، آیت الله جعفر سبحانی)

*بقعه‌ای که توسط وهابیان تخریب می‌شود

از جمله بقعه‌ها، گنبد و بارگاه‌ها که در داخل بقیع به وسیله وهابیان منهدم شده است، ساختمان بقعه و حرم متعلق به جناب ابراهیم فرزند رسول خدا (ص) است، در گذشته از این جهت که پیکر «جناب ابراهیم» در کنار قبر «عثمان بن مظعون» چهاردهمین مسلمان مکه و صحابه جلیل القدر رسول خدا(ص) به خاک سپرده شده و هر دو قبر در کنار هم قرار گرفته‌اند و دارای یک گنبد بودند.

منبع :پايگاه خبری جهان نيوز

ساعت 22:18 پنج‌شنبه 18 خرداد، پدیده‌ای نورانی بر فراز کشورهای خاورمیانه مشاهده شد. منابع رسمی اعلام کرده‌اند همزمان با این پدیده، دو عملیات در حال انجام بود: پدافند غیرعامل در ایران و آزمایش موشک بالستیک در روسیه.

به گزارش خبرآنلاین حوالی ساعت 22:18 دیشب پنج‌شنبه 18 خرداد، در آسمان شمال و شمال غرب، نور سفیدی ناگهان منفجر شد و ابری در اطراف آن شکل گرفت که به سرعت گسترش پیدا کرد و نیمی از آسمان را گرفت. افراد متعددی در شهرهای مختلف کشور و دیگر کشورهای همسایه این پدیده را دیدند و به سرعت، گزارش‌هایی از مشاهده این پدیده را به پایگاه‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها ارسال کردند.

 


 


مشاهده این پدیده در آسمان بسیاری از کشورهای منطقه بدان معنی بود که این رویداد در ارتفاع بالایی از سطح زمین رخ داده و فیلم‌ها و تصاویری که دقایقی پس از این واقعه در شبکه‌های اجتماعی و یوتیوب به اشتراک گذاشته شد، این احتمال را تقویت کرد که این پدیده مربوط به آزمایش موشکی در ارتفاع بالا باشد. مشابهت این پدیده با دو رویداد موشکی که در سال‌های 1386 در آسمان خاورمیانه و سال 1388 در آسمان نروژ دیده شد، بر تقویت این احتمال افزود.

با این حال، نیمه‌شب بود که خبرگزاری‌های داخلی اعلام کردند رزمایش سراسری پدافند غیرعامل به منظور ارزیابی واحدهای پدافندی کشور شب گذشته با موفقیت کامل به اجرا درآمده است.

 


 


طبق گزارش روابط عمومی ستاد پدافند غیرعامل کشور ، شب گذشته با هدف ارزیابی آمادگی واحدهای پدافندی کشور رزمایشی سراسری با عنوان طلوع فجر برگزار و با موفقیت کامل انجام شد. رزمایش مذکور که بدون اطلاع قبلی واحدهای پدافندی انجام شد ، با عکس العمل بموقع و مناسب کلیه واحدها مواجه گردید و با موفقیت کامل به پایان رسید.

با انتشار این خبر، برخی‌ گمان کردند پدیده نورانی شب گذشته مربوط به رزمایش پدافند غیرعامل بوده و از آن‌جایی که در برخی شهرهای کشور، پدافند هوایی همزمان با مشاهده این پدیده اتفاق افتاده بود، این احتمال تقویت شد.

اما در اوایل بامداد، خبرگزاری‌های جهانی به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کردند که روسیه در ساعت 21:39 پنج‎شنبه 7 ژوئن به وقت مسکو (22:09 پنج‌شنبه 18 خرداد به وقت ایران) موشک بالستیک ‌قاره‌ای جدیدی از سری TOPOL-M را با نام RS-12M از جنوب این شلیک کرده و موشک با موفقیت در هدف موردنظر واقع در خاک قزاقستان فرود آمده است.موشک سری TOPOL-M سه مرحله‌ای است و حدود 47تن وزن دارد. طول آن 22.7 متر و قطر آن 1.2 متر است و می‌تواند محموله‌ایبه وزن 1200 کیلوگرم را حمل کند. سرعت آن در مدار زمین به بیش از 7000 متر بر ثانیه می‌رسد و می‌تواند با دقت 200 متر، هدفی در 11هزار کیلومتری را نشانه رود. مشخصات این آزمایش با زمان و ویژگی‌های ظاهری پدیده مشاهده شده در آسمان مطابقت داشت و به همین دلیل، اغلب کارشناسان حدس می‌زنند که پدیده نورانی شب گذشته مربوط به این آزمایش باشد. تصویر زیر مربوط یه یکی از این موشک‌هاست که در رژه نظامی به نمایش درآمده است.

 


 



موشک بالستیک، موشکی بسیار بزرگ است که کلاهک جنگی یا هسته‌ای خود را تا هزاران کیلومتر دورتر حمل می‌کند. این موشک با استفاده از موتورهای چندمرحله‌ای، خود را به مدار زمین می‌رساند، در آن‌جا به سوی هدف مورد نظر شتاب می‌گیرد و پیش از ورود مجدد به جو زمین، محموله را از دیگر بخش‌های موتور جدا می‌کند. احتمالا پدیده مشاهده شده مربوط به بخش جداسازی نهایی کلاهک از موشک بوده که طی آن، بخشی از سوخت باقی‌مانده در اتمسفر فوقانی زمین منتشر شده و با پخش شدن در شرایط کم‌فشار آن محل، پدیده نورانی شب گذشته را ایجاد کرده است.

 


 

 


مشابه این پدیده در خرداد 1386 در آسمان کشور نیز دیده شده بود. در آن شب، بخشی از سوخت مرحله دوم یکی از موشک‌های فضایی بر فراز آسمان خاورمیانه منتشر شد و ابر مثلثی‌شکل درخشانی را پدید آورد که پس از غروب آفتاب دیده شد. در آذر 1388 نیز مارپیچ نورانی عجیبی در آسمان نروژ دیده شد که دلیل آن، نقص فنی در آزمایش موشکی بالستیک بود که از یک زیردریایی اتمی روسیه در اقیانوس منجمد شمالی شلیک شده بود.

منبع :http://www.tabnak.ir/fa/news/249779

مقام معظم رهبري خطاب به منتخبان ملت: تنها به مسئوليت الهي و اداي وظيفه ي سنگين نمايندگي بينديشيد/ قوانين معطوف به نيازهاي عمومي و تامين كننده منافع ملي باشد (۱۳۹۱/۰۳/۰۷ - ۰۹:۰۶)

بسم الله الرحمن الرحيم
گشايش نهمين دوره ي قانونگذاري در جمهوري اسلامي – به خواست خداوند حكيم و قدير- پيام پرقدرتي است كه ملّت ايران، جهان معاصر را با آن مخاطب ميسازد و حقايق ماندگاري را در حافظه ي افكار عمومي ملتها ثبت ميكند. پيروزيِ عزم ملي بر حجم انبوه دشمني ها؛ ساختِ استوار و مستحكمِ نظام برخاسته از انقلاب اسلامي؛ نقش يگانه و بي بديل ايمان و بصيرت در شكل دهي به مسير زندگي و سرنوشت يك ملت؛ و آنگاه، تصوير راستين از ملتي كه براي نخستين بار،‌مردمسالاري اسلامي را نه با زبان، كه با مجاهدت دشوار خود به ميدان آورده و دعويِ انزواي دين از زندگي اجتماعي را باطل ساخته، از جمله ي اين حقائق اثرگذار و ماندگار است.
موفقيِّت ملّت ايران در فرستادن اين پيام روشنگر و پرمغز به افكار عمومي جهان، لطف ديگري است از سوي خداي توانا و مهربان كه در طول اين مسير پرچالش، همواره ياري و رهنمائي خود را مبذول داشته و هرگز اين ملت مؤمن و مجاهد را تنها نگذاشته است. با همه ي وجود، خداي عزّوجلّ را سپاس ميگويم و پيشاني سپاس و ستايش بر درگاه عظمت او ميسايم.
همچنين واجب ميدانم كه با دلي سرشار از تكريم و قدرشناسي، به ملّت بزرگ و تاريخسازِ ايران درود فرستم و حضورِ بهنگام آنان را در عرصه ي اين آزمون كه مانند هميشه، نمايشگر بصيرت و اعتماد به نفس و شناختِ درستِ زمانه بود، سپاس گويم.
و نيز وظيفه ي خويش ميدانم كه از مسئولان و دست اندركاران برگزاري انتخابات در وزارت كشور و شوراي محترم نگهبان و از دستگاههاي كمك كننده بويژه رسانه ي ملّي و مأموران نظم و امنيت و جريانها و شخصيتهاي ديني و سياسي كه هر يك به سهم خود در برپائي اين حماسه ي همگاني نقش آفريدند، قدرداني و تشكر كنم.
همچنين لازم است از عموم نمايندگان مجلس هشتم و رئيس و هيئت رئيسه محترم آن، بخاطر خدماتي كه در دوره ي مسئوليت خويش بر آن توفيق يافتند، صميمانه تشكر كنم.
اكنون در طليعه ي مجلس نهم، اصلي ترين توصيه ي اين جانب به نمايندگان محترم آن است كه در جايگاه خطيري كه با رأي مردم به دست آورده اند، تنها به مسئوليت الهي و اَداي وظيفه ي سنگين نمايندگي از ملّت بينديشند و انگيزه ها و حُب و بُغض هاي شخصي و گروهي و طائفي و محلي را در قانونگذاري كه مهمترين وظيفه ي مجلس شوراي اسلامي است و نيز در نظارت بر اجراي قانون و البته نيز در موضعگيريهائي كه فضاي كشور را تحت تأثير قرار مي دهد، دخالت ندهند. در صدر اين همه،‌قانون قرار دارد. قانون بايد كارآمد، روزآمد، شفاف، معطوف به نيازهاي عمومي و تأمين كننده ي منافع ملي باشد. در دهه ي پيشرفت و عدالت، همه ي قوانين بايد به تحقق اين دو شاخص عمومي كمك كند و با نگاه بلندمدت، گستره ئي هر چه طولاني تر و پهناورتر داشته باشد. اولويتهاي كشور بايد احصاء شود و جايگاه شايسته را در اهتمام به قانونگذاري بيابد.
مجلس شوراي اسلامي يك ركن اساسي كشور و نظام اسلامي است؛ همه ي آنچه در نظام اسلامي برجسته و شاخص است بايد در مجلس تبلوُر و انعكاس يابد؛ ايمان، شجاعت، پيشگامي، ايستادگي بر مباني نظام، ايستادگي در برابر دشمنان، روزآمدي و نوآوري، وحدت و انسجام ملي، كار و تلاش فداكارانه، به ميدان آوردن همه ي ظرفيت فردي و جمعي، نشانه هائي است كه ميتوان يك مجلس موفق را با آن شناسائي كرد.
همكاري حقيقي و صميمي با قواي ديگر و پرهيز از چالشهاي ناموجّه نيز يك شاخص مهم ديگر و داراي سهمي تعيين كننده در اتحاد ملّي است، كه دلسوزان كشور همواره بر آن پاي فشرده و منافع عمومي و وجاهت چهره ي ملّت ايران در چشم جهانيان را در گرو آن دانسته اند. اين توصيه عيناً به ديگر قواي كشور و همه ي اشخاص و نهادهاي مسئول نيز متوجه است. همه بايد قانون را فصل الخطاب بدانند.
اين جانب در دوره هاي گذشته ي مجلس توصيه هائي را به عرض نمايندگان محترم رسانده و اداي وظيفه ي الهي را كه مسئوليت آنان در اين دنياي زودگذر و در پيشگاه عدل بي اغماض خداوند در نشأه ي آخرت است، يادآور شده ام. اينك نيز شما نمايندگان محترم را به آن عرايض مخلصانه ارجاع ميدهم.
در پايان با سلام و تحيات بر پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله و ديگر پيامبران و بر امامان معصوم عليهم السلام و بر حضرت ولي الله اعظم روحي فداه، و نيز با درود بر ارواح طيبه ي شهيدان و روح مطهر امام شهيدان، سخن را به انجام ميرسانم و توفيق و هدايت و ياري خداوند را براي همه ي شما مسألت مي كنم.
والسلام عليكم و رحمه الله
سيدعلي خامنه اي
7/خرداد/1391

دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 13:10 :: نويسنده : مدیر وب

از پراید وانت ساختن

موضوعات
پيوندها


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 315
بازدید دیروز : 89
بازدید هفته : 967
بازدید ماه : 944
بازدید کل : 277746
تعداد مطالب : 201
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 1