یـــاس کبــــــــــــــــود
وبلاک شخصی جـــــــواد همتی
درباره وبلاگ


دستم بوی گل می داد مرا به حکم چیدن گل محکوم کردند نگفتند که شاید گلی کاشته باشم !!!
آخرین مطالب
نويسندگان
پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:یلدا, :: 21:25 :: نويسنده : مدیر وب
«یلدا» چیست؟
 
 
 
 
جشن گرفتن آخرین شب پاییز یا همان یلدا از سنت های حسنه و دیرین ایرانیان است.سنتی که خانواده ها را حول محور بزرگانشان جمع میکند.اما یلدا چیست؟
 
 
به گزا رش اول نیوز «یلدا» بلندترین شب سال در زمین است، این شب به زمان بین غروب آفتاب از سی آذر یعنی آخرین روز تا طلوع آفتاب در اول دی‌ماه یعنی نخستین روز اطلاق می‌شود.

به گفته وی، ایرانیان و بسیاری از دیگر اقوام شب یلدا را جشن می‌گیرند و این شب در نیم کره شمالی با انقلاب زمستانی مصادف است و به همین دلیل از آن زمان به بعد طول روز بیشتر و طول شب کوتاه‌تر می‌شود.

کازرونی تصریح کرد: واژه یلدا ریشه دارد و به معنای ولادت و تولد است، منظور از تولد ولادت خورشید یعنی مهر یا میتراست، رومیان آن را آنایتوس یعنی روز تولد مهر شکست‌ناپذیر می‌نامند؛ ابوریحان بیرونی از این جشن با نام میلاد اکبر نامبرده و منظور از آن را میلاد خورشید دانسته است، ایرانیان باستان بر این اعتقاد هستند که یلدا یکی از خدایان مرد آنان است و در فردای این شب بوجود می‌آید و خون گاو مقدس را می‌ریزد و در زمانی که خون آن گاو به زمین می‌رسد ریشه گیاهان در زیر زمین سرسبز می‌شوند و در فصل بهار به رؤیت ایرانیان در می‌آید.
یلدایتان مبارک ...

شکار یکی دیگر از هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی توسط ایران

یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی، که با هدف شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات در حال گشت‌زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، در تور یگان‌های پدافندی و سامانه‌های کنترلی نیروی دریایی سپاه گرفتار و در اختیار گرفته شد. این پهپاد از نوع اسکن ایگل (ScanEagle) است؛ که سالم در اختیار ایران قرار گرفته شده است.

 



ادامه مطلب ...
موضوعات
پيوندها


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 230
بازدید دیروز : 89
بازدید هفته : 882
بازدید ماه : 859
بازدید کل : 277661
تعداد مطالب : 201
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 1